• Autor: Kasia
  • 11 października 2017

Sposoby na tanie trenowanie

Sposoby na tanie trenowanie

1024 682 Kasia

Prawie każdy z nas lubi „być fit” i mieć świetną figurę. W zdrowym ciele zdrowy duch, a więc także lepsze samopoczucie. Czy trzeba mieć w portfelu dużo pieniędzy, by z sukcesem wyrzeźbić swoje ciało i nabrać świetnej kondycji? Niekoniecznie. Wystarczą tylko chęci i samozaparcie.

Karnety na fitness i siłownię niestety nie są tanie. W większości klubów musimy podpisać tzw. „lojalkę” na minimum rok, czyli umowę, w której zgadzamy się na to, że przez następne dwanaście miesięcy będziemy kupować wejściówkę do tego konkretnie miejsca. Miesięczny karnet do klubu fitness to ok. 150-200 zł. Niektóre firmy proponują swoim pracownikom kartę Multisport, dzięki której można bez limitu skorzystać z oferty prawie każdego klubu fitness w mieście. Koszt karty waha się od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Jednak tak naprawdę nie musisz wydawać ani jednego grosza na treningi. Wystarczy, że zdecydujesz się na regularny ruch i będziesz konsekwentna.

Znajdź swoją ulubioną trenerkę w sieci

W Internecie można znaleźć naprawdę sporo trenerek, które podpowiedzą jak i kiedy ćwiczyć.  Do takich trenerek należy np. Ania Dziedzic, znana na Facebooku, jako “Fit Mom”, mama dwójki córek, która codziennie rano i wieczorem nagrywa treningi emitowane na żywo za pomocą kamerki. Skorzystać można z treningów dedykowanych różnych partiom ciała i różnym poziomom zaawansowania, a także kobietom w ciąży. Z takich treningów korzysta codziennie nawet kilka tysięcy osób w całej Polsce. Ich zasadniczą zaletą jest fakt, że nie płacimy za niego ani grosza i możemy ćwiczyć praktycznie w dowolnej porze dnia, wystarczy odpalić film i przywdziać sportowe wdzianko. Krótkie programy treningowe umieszcza na swoich kanałach social media także znana wszem i wobec Ewa Chodakowska. Wystarczy więc poszperać w Internecie, znaleźć trenerkę, która przypadnie nam do gustu i korzystać z jej wiedzy do woli. Czego będziemy potrzebować? Jedynie konsekwencji.

ciezarki oraz inne elementy do trenowania w domu.

Chodź pieszo

W codziennej gonitwie obowiązków bardzo trudno nam znaleźć czas na codzienną dawkę sportu. Skorzystajmy z darmowych aplikacji do liczenia kroków i sprawdźmy ile kalorii możemy spalić wysiadając kilka przystanków wcześniej z tramwaju! Warto sprawdzić  np.  StepTrackLite. To prosty program do odmierzania kroków, zarówno tych zwykłych jak i tych wykonanych podczas biegu. Aby pochwalić się swoimi dokonaniami możesz udostępniać wyniki w swoich kanałach social media. Ile kroków powinniśmy dziennie zliczyć, żeby poprawić swoją kondycję? Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że najkorzystniejsze jest robienie 10 tys. kroków dziennie – dystans ten świadczy o właściwej aktywności i zapewnia dobre samopoczucie.

Rower zamiast auta

Jeśli posiadasz w domu jednośladowiec – sprawa jest załatwiona. Polska ma coraz więcej dróg rowerowych, a niektóre miasta dysponują także rowerem miejskim. Tak więc postanowione! Od dziś zamiast autem, poruszaj się szybko i sprawnie właśnie rowerem! To świetny sposób na spalanie kalorii. Podczas jazdy na rowerze w tempie 20 km/h spalamy nawet 600 kalorii. Do dzieła!