• Autor: Kasia
  • 10 listopada 2017

Oszczędzaj, dzięki produktom private label

Oszczędzaj, dzięki produktom private label

1024 682 Kasia

Wraz z rozwojem dyskontów w Polsce na popularności zyskują także produkty typu „marki własne”, które oferują wysoką jakość i przystępną cenę. To doskonały sposób na oszczędzanie, ale również produkty o całkiem niezłym składzie. Sprawdź sam na co warto zwrócić uwagę!

Wojna brandów, to zysk dla klienta

Od kilku lat na polskim rynku trwa prawdziwa batalia pomiędzy dwoma sieciami sklepów dyskontowych, a mianowicie Bierdonką oraz Lidlem. Rywalizują ze sobą zarówno na poziomie komunikacyjnym, produktowym, ale również cenowym. Dzięki temu klienci mogą liczyć na doskonałe produkty, wystarczy tylko czytać składy, no i przede wszystkim sprawdzić producentów. Dlatego czasem może się okazać, że twoja ulubiona firma zajmuje się także produkcją marek własnych, dzięki czemu otrzymujesz to samo ale np. 20 – 30 % taniej. To idealny

Przejrzyj koszyki zakupowe

Wybierając się na zakupy wprowadź prosty zabieg, przede wszystkim każdorazowo twórz listę zakupów, następnie będąc na zakupach zamiast kupować tzw. produkty „brandowane” spróbuj zamienić je na marki własne (już po pierwszych zakupach możesz zaoszczędzić nawet 50 zł), dodatkowo jeśli nie poczujesz różnicy w smaku i jakości produktów – zacznij kupować taniej. Przejrzyj także zestawienia tzw. koszyków zakupowych (50 najpopularniejszych produktów), dzięki którym dowiesz się, gdzie możesz kupić najtaniej np. koszt zakupów według w/w klucza w Auchan to ok. 235 zł, w Kauflandzie to wydatek na poziomie ok. 250 zł, w Netto ok. 260 zł, a w Intermarche będziesz musiał wydać ok. 270 zł.

Półka z sokami

Sprawdź producentów

Spora część producentów z sektora FMCG zajmuje się produkcją dla jednej z sieci dyskontowych. Zacznijmy od produktów spożywczych np. polski producent wędlin Tarczyński S.A. jego przykładem może być produkcja kabanosów (w ich wersji z logo Tarczyński S.A. kosztują ok. 6,99 zł za paczkę 120 gramów, w wersji Pikok produkowanej dla Lidla taka sama paczka to koszt na poziomie 3,99 zł, czyli oszczędzasz 3 zł na jednym produkcie). Kolejnym takim przykładem może być firma Tołpa (czyli producent naturalnych kosmetyków), która tworzy produkty dla Biedronki pod marką własną BeBeauty (np. żel do mycia twarzy tej wersji to koszt na poziomie ok. 5 zł, a w wersji „brandowanej” ok. 9 zł). Warto jednak każdorazowo zerknąć na producenta danej marki własnej, ponieważ co jakiś czas mogą się oni zmieniać (sprawdzenie pozwoli Ci uniknąć nieporozumień, ale także pozwoli Ci na zakup produktów bardzo dobrej jakości).

Jak widzisz marki własne to doskonała metoda na oszczędzanie, ale również produkty wysokiej jakości, czyli pysznie, tanio i pożywnie! A więc sam decyduj, szukaj, testuj i „przerzuć” się na Private label!